Piko H0 A-Gleis code 100 (2,5mm) |
 |
|
 |
Nowy system torowy
PIKO A-Gleis w skali H0 charakteryzuje się :
- przejrzysta
geometria dająca nieograniczone możliwości w projektowaniu układów
torowych
- realistycznym
wyglądem w tym także dokładnie grawerowanymi, drewnianymi
podkładami
- dużym
wyborem elementów do budowy torowiska – tory proste i
łukowe, rozjazdy zwykłe, łukowe symetryczne, krzyżowe itd.
- smukłym,
realistycznym profilem poprzecznym, odpornością na
korozje i dobrym przewodnictwem prądu dzięki szynom wykonanym z
niklowanego tory
- kompatybilnością
z torami innych producentów torów modelowych
NAJWIĘKSZA ATRAKCJA TO SYSTEM TOROWY PIKO A-GLEIS
Moduł 470 mm – podstawa Powierzchnia o
wielkości 470x61,88mm stanowi podstawę geometrii toru PIKO A-Gleis.
Wymiary te nie zostały wybrane przypadkowo. Są one rezultatem
dokładnych badań, obliczonych za pomocą programu CAD. Tory PIKO A-Gleis
w równym stopniu spełniają wymagania kolejek do zabawy, oraz kolejek
modelowych.
Za pomocą siatki modułowej bardzo prosty sposób mogą być przedstawione
niemalże wszystkie położenia torów – bez konieczności wstawiania części
pomocniczych: eleganckie bocznice kolejowe w torach prostych lub
łukowych, różnorodne rozstawy osi sąsiadujących torów z możliwością
wbudowania istniejących akcesoriów, takich jak peron itd.
Tak prosta siatka zastępuje skomplikowane szablony. Spieki zwykłej
kartce papieru w kratkę można szkicować położenia torów, oraz ustalać
zapotrzebowanie na poszczególne ich
elementy.
Geometria toru Szczególnie charakterystyczne w geometrii toru PIKO A-Gleis jest to ze
składa się z niewielkiej ilości elementów. Modelarz nie musi instalować
elementów pomocniczych przy zwrotnicach
ani przy krzyżówkach, które zawsze mogą doprowadzić do nierównego biegu
kolejki.
Moduł o długości 470mm jest podzielony na dwa tory proste o różnej
długości 231mm i 239mm. To jest sekret, który pozwala jeździć po
równoległych torach o dwóch zwrotnicach bez elementów pomocniczych.
Tory Tory PIKO A-Gleis wykonany jest z niklowanego
srebra i charakteryzuje się doskonałym przewodzeniem prądu, również na
długich liniach kolejowych. Sprężynowe łączniki szyn zapewniają trwałą
i pewną moc oraz gwarantują dobry przepływ prądu na złączach stykowych
szyn.
Podkłady
wyprodukowano z wysokowartościowego tworzywa syntetycznego ABS, które
cechuje się szczególnie wysoką udarnością, dobrą zdolnością tłumienia
dźwięku oraz odpornością na pęknięcia sprężynowe.
Zgodnie
z prototypem powierzchnie stanowi drewniany podkład o
realistycznym wyglądzie.
Nazwy torów Tory PIKO A-Gleis
posiadają odpowiednie symbole
cyfrowe i literowe, jak np.: G231. Za pomocą tych oznaczeń opisane są
elementy geometrii w poszczególnych położeniach torów. Oprócz tego
oznakowania, każdy tor opisany jest odpowiednim kolorem znajdującym się
także w prospektach, katalogach oraz na pudełkach. Dzięki temu można
łatwo rozpoznać, która część toru jest potrzebna.

Podstawowa powierzchnia o rozmiarach 470 x 61,88 mm dla geometrii toru
PIKO jest wynikiem dokładnych badań wyliczonych za pomocą programu CAD.
PROFESJONALIŚCI BUDUJĄ ELASTYCZNIE.
Tory proste Tor PIKO A-Gleis składa
się na ogół z dwóch prostych torów, G239 oraz G231. Poprzez połączenie
obydwu torów powstanie moduł o długości 470 mm. Inne tory proste, takie
jak G115 i G119 mogą być montowane dowolnie i są niezbędne przy
powstawaniu bardziej złożonych systemów szynowych.
Jeśli budujemy tylko 30° skrzyżowania, wówczas jako toru równoległego
potrzebujemy toru prostego G107.
Przy montażu rozjazdów na łuku o promieniu R3 do promienia R4,
potrzebujemy tor prosty G62, co w przypadku długości odpowiada
dokładnie rozstawowi toru o wymiarze 61,88 mm.
Tor elastyczny Nadal zdarza
się, że modelarze chcieliby odtworzyć cudowny krajobraz linii
kolejowej, który jednak nie odpowiada ścisłej, ale prostej geometrii
toru. Do tego służy tor elastyczny PIKO o długości 940 mm. Jego długość
odpowiada dwu modułom o długości 470 mm. Tor elastyczny może być
wygięty do dużo mniejszego promienia niż R1 (360 mm). Promień wielkości
358 mm może jednak doprowadzić przy większych lokomotywach i wagonach
do wykolejeń. Jeśli modelarz chciałby jednak ustawić promień o
wielkości 358 mm, zaleca się, aby najpierw przetestował swój toczący
się materiał, zanim zainstaluje tenże mniejszy promień.
Podstawowe promienie W
geometrii toru A PIKO zaleca się 4 podstawowe wielkości promieni z
równoległym odstępem od koła 61,88 mm:
R1 tor łukowy 30°, r = 360,00 mm
R2 tor łukowy 30°, r = 421,88 mm
R3 tor łukowy 30°, r = 483,75 mm
R4 tor łukowy 30°, r = 545,63 mm
Do montażu kompletnego koła (360°) potrzeba każdorazowo 12 sztuk
poszczególnych torów. Odstęp wielkości 61,88 mm gwarantuje, że już na
promieniach R1 oraz R2 mogą się poruszać bezkolizyjnie wagony osobowe
oraz długie wagony dwupoziomowe PIKO.
Łuk równoległy rozjazdu Aby
dostać się z rozjazdu na tor równoległy z zachowaniem odstępu 61,88 mm,
niezbędny jest łuk równoległy rozjazdu R9:

G239 Tor prosty G239, długość 239,07 mm, G239 + G231 dają moduł
o długości 470,0 mm
G231 Tor prosty G231, długość
230,93 mm, G231 + G239 dają moduł o długości 470,0 mm
G119 Tor prosty G119, długość
119,54 mm, 2 x G119 daje G239
G115 Tor prosty 115 mm,
długość 115,46 mm, 2 x G115 daje
G107 Tor prosty 107 mm,
długość 107,32 mm, tor równoległy do 30°
skrzyżowania
G62 Tor prosty G62, długość
61,88 mm, połączenie zwrotnic łukowych między promieniami R3 i R4
G940 Tor elastyczny, długość
940 mm, co odpowiada podwójnej długości modułu 470,0 mm

R9 tor łukowy 15°, r = 907,97 mm
Ten przeciwległy tor łukowy o promieniu 15° odpowiada 15° łukowi
przyjętemu w zwrotnicach.
Zwrotnice Wszystkie zwrotnice
torów PIKO A-Gleis mogą być montowane jako zwrotnice sterowane
manualnie oraz elektrycznie. Poprzez zainstalowanie odpowiedniego
napędu każda zwrotnica może być sterowana elektrycznie. Wszystkie
zwrotnice sterowane manualnie, po przejechaniu przez nie kolejki,
zawsze ustawiane są szybko w kierunku przejazdu. Dlatego niepotrzebny
jest jakikolwiek osobny napęd dla zwrotnicy sterowanej manualnie.
Natomiast w przypadku zwrotnicy napędzanej elektrycznie, istnieje
funkcja zwrotna, która cofa iglice zwrotnicy po przesunięciu przy
przejeździe („rozcięcie") do pozycji pierwotnej.
Iglice zwrotnicy ułożone są płasko tak, aby dopasowały się do profilu
szyny toru głównego.
Wszystkie zwrotnice mają 15° rozjazdy, bazując przy tym na promieniu
rozjazdu wielkości 908 mm.
Ten duży promień umożliwia łagodne prowadzenie zwrotnicy. Rozstaw toru
równoległego, który wynika ze zwrotnicy wynosi dokładnie 61,88 mm.
Obszar krzyżownicy, który jest bardzo ważny dla realistycznego wyglądu,
składa się z poszczególnych profili szynowych. Bieg obrzeża kota w
krzyżownicy jest tak skonstruowany, że umożliwia bez-chwiejny przejazd
lokomotywy i wagonów przez zwrotnice. Krzyżownice są ułożone w taki
sposób, że obszar bezprądowy jest krótszy niż 25 mm. Dzięki temu
lokomotywy o małym rozstawie osi mają zapewnione zasilanie energią.
„Polaryzacja" krzyżownicy nie jest więc konieczna. („Polaryzacja"
krzyżownic odpowiada, w zależności od wybranej pozycji iglic zwrotnicy,
za napięcie na krzyżownicy, które odpowiada biegunowi prawej albo lewej
szyny. Wadą polaryzacji jest „rozcięcie" zwrotnic. W takim przypadku
przejeżdżająca lokomotywa powoduje zawsze krótkie spięcie, ponieważ do
krzyżownicy przylega nieprawidłowy biegun.)
Napęd zwrotnicy Zwrotnice
napędzane manualnie nie potrzebują żadnego dodatkowego napędu, są
bowiem jednoznacznie ustawione.
Każda zwrotnica napędzana manualnie może być przekształcona w zwrotnicę
napędzaną elektronicznie poprzez zainstalowanie napędu (art. nr 55271).
Tak przekształcona zwrotnica posiada wówczas funkcję zwrotną. To
znaczy, że podczas „rozcięcia" zwrotnicy funkcja ta cofa ją do pozycji
pierwotnej. Napęd zwrotnicy elektrycznej można również obsługiwać
manualnie.
Napęd przytwierdzony jest do zwrotnicy za pomocą połączenia śrubowego.
Dzięki jego optymalnemu kształtowi może być również przymocowany do
zwrotnic, które są bardzo ciasno ułożone. W przypadku, gdy ze względu
na geometrię toru nie ma miejsca, jak np. przy średnim rozjeździe na
łuku w przejściu z promienia R3 na promień R2, napęd zwrotnicy może być
również zainstalowany pod ziemią. Do tego niezbędny jest zestaw
przygotowujący do montażu podziemnego (art. nr 55273)
Zwrotnice mogą być również uruchamiane przez napęd podziemny innych
producentów i posiadają wówczas odpowiedni otwór wiertniczy w
podkładzie (podkładzie nastawczym) przesuwającym iglice zwrotnicy.
Koło i szyna w przekroju poprzecznym
Wypełnienie wykroju szyn wyprodukowano ze sprawdzonego nierdzewnego
materiału charakteryzującego się wysokim przewodzeniem prądu
elektrycznego. Przedstawione w określonej skali przekroje szyn torów
PIKO A-Gleis mają 2,5 mm wysokości (kod 100) i odpowiadają normie NEM
120. Zapewnia to możliwość poruszania się po torze PIKO A-Gleis
niemalże wszystkich pojazdów różnych producentów o tradycyjnych
zestawach kołowych.

Przedstawione w określonej skali profile szyn o wysokości 2,5 mm
zapewniają ruch pojazdów różnych producentów o tradycyjnych zestawach
kołowych.
Ułożenie Dzięki
wysokowartościowym połączeniom szyn ze stali sprężynowej możliwe jest
ułożenie toru PIKO na każdej powierzchni. Jest to również wykonalne na
powierzchni dyv anu.
Aby zapewnić długotrwały, bezkolizyjny przejazd kolejki, proponujemy
połączyć tory za pomocą śrubek (art. nr 55298)
z podłożem. Uchroni to
przesunięcie się toru przez działanie sity odśrodkowej przy szybkich i
ciężkich pociągach.
Każdy tor posiada odpowiednie otwory, niezbędne do wkręcenia prawie
niewidocznych śrubek.
Połączenie Najprostsze
podłączenie zasilania toru PIKO A-Gleis to art. nr 55270.
Można je
przyłączyć do każdego prostego toru G231 (i tylko do tego rodzaju). Za
pomocą kabla załączonego do regulatora jazdy możliwe jest podłączenie
prądu.
Jeśli modelarz zechciałby zaopatrzyć w prąd specjalne posterunki
postojowe, szczególne odcinki toru lub tory boczne na łukach lub między
zwrotnicami, wówczas ma do dyspozycji łączniki torów z kablami
instalacyjnymi (art. nr 55292)
Takie łączniki należy później wymienić
na łączniki znajdujące się przy każdym torze.

Przykłady montowania rozjazdów
1 Przejście z jednej szyny do dwóch szyn równoległych
2 Przejście z jednej szyny do dwóch szyn równoległych z odstępem
„peronowym"
3 Przejście z jednej szyny do dwóch szyn równoległych z podwójnym
równoległym odstępem „peronowym"
4 Przejście z jednej szyny do trzech szyn równoległych
5 Przejście z toru równoległego do trzech torów równoległych
6 Przejście z toru równoległego z odstępem peronowym do 2 torów
równoległych i jednego z odstępem peronowym
7 Przykładowy teren manewrowy z równoległymi torami
8 Przejście z jednego toru równoległego do urządzeń dworcowych

Przykłady montowania rozjazdów łukowych
1 Przejście z łuku R3 do R2 i R3
2 Przejście z łuku R2 do R2 i R3
3 Przejście z równoległych łuków R2 do R2 i R3
4 Przejście z równoległych łuków R3 do R2 i R3
5 Przejście z równoległych łuków R3 do R2, R3 i R4
6 Przejście z równoległych łuków R4 do R3 i R4 oraz z R2 do R2 i R3
Uwaga: Przejście w promień R1 za pomocą tej zwrotnicy łukowej nie jest
możliwe, ponieważ proponujemy w tym wypadku zwrotnicę łukowa z torem
o promieniu 421,9 mm (= R2) Do przejazdu promienia R1 musielibyśmy
wybrać tor łukowy o promieniu 360 mm (= R1), którego technicznie nie
mogą przejechać wszystkie lokomotywy.
Połączenia szyn Wszystkie
łączniki szyn produkowane są z nierdzewnej stali sprężynowej i
gwarantują tym samym długotrwale i stałe połączenie. Jednocześnie
zapewniają prawidłowy przepływ prądu.
Do celów szczególnych istnieje również połączenie szyn wraz z kablem
instalacyjnym (art. nr 55292)
Aby elektrycznie oddzielić od siebie
odcinki toru, należy wykorzystać łączniki izolacyjne z tworzywa
sztucznego (art. nr 55291)
Będą one po prostu zamienione na istniejące
już łączniki toru.
Aby móc zapewnić płynne przejście pomiędzy torem PIKO A-Gleis a
produkowanym do roku 1990 torem o pustym przekroju, należy wykorzystać
tor przejściowy GUE62 H (art. nr 55207)
Wykazuje on taką samą geometrię
jak tor prosty G62, posiada jednak na jednym z końców oszlifowane
profile, które mogą być dopasowane dokładnie do pustego profilu starego
toru PIKO. Dzięki temu można bezproblemowo stworzyć trwałe, dobrze
przewodzące i bezciśnieniowe połączenie do starego zestawu PIKO.
Przejście do torów innych producentów (patrz opis toru
przejściowego GUE62-U) jest możliwe, o ile zaproponują oni również
profil szyny o wielkości 2,5 mm oraz szyny bez podsypki. W takim
przypadku możliwa będzie kombinacja toru PIKO z profilami torów innych
producentów, wykorzystując łączniki szyn PIKO z dwoma różnymi miarami
(art. nr 55293)
Są one niezbędne, ponieważ większość producentów
proponuje znacznie szersze profile torów. W tym celu można również
wykorzystać tor przejściowy GUE62-U (art. nr 55208),
który wykazuje tę
samą geometrię, co tor prosty G62. Niezbędne do przejścia łączniki szyn
z różnymi miarami zostały już wstępnie zamontowane.
W przypadku torów z podsypką innych producentów proponuje się tory
przejściowe, które zapewniają niemalże bezproblemowe przejście do
odpowiadającego normie 120 toru PIKO A-Gleis o wysokości 2,5 mm.
Ze względu na różną szerokość stopy profilu należy zainstalować
dodatkowo albo łączniki PIKO o dwóch różnych szerokościach (art. nr
55293)
albo tor przejściowy GUE-U.
Do przejścia z toru PIKO do torów producentów o wysokości
2,1 mm należy wykorzystać łączniki szyn, które wyrównają różnicę
poziomu między profilami.
Przy takim połączeniu należy wymienić łączniki szyn (art. nr 55294)
na
już istniejące w miejscu przejścia.
TORY - DLA INDYWIDUALISTÓW
Tory proste
G940
|
55209
tor elastyczny G 940 mm |
Tor
elastyczny, długość 940 mm, co odpowiada podwójnej długości modułu
470,0 mm |
G239
|
55200
tor prosty 239 mm |
Tor
prosty G239, długość 239,07 mm, G239 + G231 dają moduł o długości 470,0
mm |
G231
|
55201
tor prosty 231 mm |
Tor
prosty G231, długość 230,93 mm, G231 + G239 dają moduł o długości 470,0
mm |
G119
|
55202
tor prosty 119 mm |
Tor
prosty G119, długość 119,54 mm 2 x G119 daje G239 |
G115
|
55203
tor prosty 115 mm |
Tor
prosty 115 mm, długość 115,46 mm, 2 x G115 daje G231 |
G107
|
55204
tor prosty 107 mm |
Tor
prosty 107 mm, długość 107,32 mm Tor równoległy do 30° skrzyżowania |
G62
|
55205
tor prosty G62 mm |
Tor
prosty G62, długość 61,88 mm, połączenie zwrotnic łukowych między
promieniami R3 i R4 |
GUE62-H |
55207
tor przejściowy 62 mm |
Tor
przejściowy GUE62-H pomiędzy torem PIKO A--Gleis a starym torem o
profilu pustym, długość 61,88 mm |
GUE62-U |
55208
tor przejściowy 62 mm |
Tor
przejściowy GUE62-U pomiędzy torem PIKO a torem PIKO - Hobby,
proponowanym od roku 1992 do 2002, torem Mehano*, klasycznym ROCO* 2,5
mm torem z mosiądzu wysokoniklowego, torem Fleischmann* Profi- i Modeli
oraz innymi torami o wysokości profilu 2,5 mm, długość 61,88 mm |
Zwrotnice i krzyżówki
WL |
55220
zwrotnica WL |
Zwrotnica
lewostronna, kąt 15°, tor prosty = G239, Rozjazd = R9, napęd
manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271 |
WR |
55221
zwrotnica WR |
Zwrotnica
prawostronna, kąt 15°, tor
prosty = G239, Rozjazd = R9, napęd
manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271 |
BWL |
55222
zwrotnica łukowa BWL |
Zwrotnica
łukowa lewostronna. Nadająca się do przejazdu z promienia R2
na R3 względnie z R3 na R4, promień toru głównego względnie rozjazdu
R2. Napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271 |
BWR |
55223
zwrotnica łukowa BWR |
Zwrotnica
łukowa prawostronna. Nadająca się do przejazdu z promienia R2
na R3 względnie z R3 na R4, promień toru głównego względnie rozjazdu
R2. Napęd
manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271 |
K15 |
55240
krzyżówka K15 |
Skrzyżowanie
K15, kąt 15°, tor prosty = G239 |
K30 |
55241
krzyżówka K30 |
Skrzyżowanie
K30, kąt 30°, tor prosty = G119 |
DKW |
55224
podwójna zwrotnica krzyżowa DKW |
Podwójna
zwrotnica krzyżowa, kąt 15°, tor prosty = G239, rozjazd = R9,
napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = 2 x #55271 |
W3 |
55225
zwrotnica trójdzielna W3
|
Zwrotnica
trójdzielna, kąt 2x15°, tor prosty = G239, rozjazdy = R9,
napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = 2 x #55271 |
WY |
55226
Y-zwrotnica WY |
Y-zwrotnica,
kąt 30°, rozjazdy = R9, napęd manualny z ustawieniem,
dopasowany napęd elektryczny = #55271 |
Tory łukowe
R1 |
55211
tor łukowy R1 |
Tor
łukowy R1, r = 360 mm/30°, 12 sztuk/koło |
R2 |
55212
tor łukowy R2 |
Tor
łukowy R2, r = 421,88 mm/30°, 12 sztuk/koło |
R3 |
55213
tor łukowy R3 |
Tor
łukowy R3, r = 483, 75 mm/30°, 12 sztuk/koło |
R4 |
55214
tor łukowy R4 |
Tor
łukowy R4, r = 545,63 mm/30°, 12 sztuk/koło |
R9 |
55219
tor łukowy R9 |
Tor
łukowy równoległy do zwrotnicy R9, r = 907,97 mm/15°, 24 sztuki/koło |

AKCESORIA - DLA EKSPERTÓW

55280
kozioł oporowy
Kozioł oporowy z drewnianymi dylami, nakładany lub nakręcany dowolonie
na każdą szynę.
|

55271
napęd zwrotnicy lewo- lub prawostronny
Elektryczny napęd do wszystkich zwrotnic, niski pobór prądu
|

55270
podłączenie zasilania
Podłączenie
zasilania z elementem przeciwzakłóceniowym pasująca do toru G231
|

55291
izolacyjny łącznik szynowy, 24 sztuki
Izolacyjny łącznik szynowy z tworzywa sztucznego, 24 sztuki
|

55293
łącznik szynowy o dwóch szerokościach, 6 sztuk
Łącznik
szynowy ze stalli sprężynowej o dwóch szerokościach, umożliwia
przejście pomiędzy torem PIKO A--Gleis a torem PIKO - Hobby,
proponowanym od roku 1992 do 2002, torem Mehano*, klasycznym ROCO* 2,5
mm torem z mosiądzu wysokoniklowego, torem Fleischmann* Profi- i Modeli
oraz innymi torami o wysokości profilu 2,5 mm, długość 61,88 mm, 6 sztuk |

55299
gwoździe do torów, ok. 400 sztuk
Gwoździe do torów, ok. 400 sztuk
|

55290
łączniki szynowe 24 sztuki
Łączniki szynowe ze stali sprężynowej, 24 sztuki
|

55298
śrubki do torów, ok. 400 sztuk
Śrubki mocujące do torów, ok. 400 sztuk
|

55292
łączniki szynowe z kablem instalacyjnym, 1 para
Łączniki szynowe ze stali sprężynowej z kablem instalacyjnym, 1 para
|

55294
łączniki szynowe wyrównujące różnicę poziomów, 6 sztuk
Łączniki szynowe wyrównujące różnicę poziomów umożliwiają przejście z
ROCO* -Line i Tillig*-Elite, 6 sztuk
|

55260
pulpit
Do włączania zwrotnic lub sygnałów |

55002
zasilacz uniwersalny
Dwa niezależne zasilania, sterowanie pociągiem oraz zasilanie zwrotnic
|
ZESTAWY TORÓW - DLA ZAAWANSOWANYCH
Zestawy
torów PIKO A-Gleis zostały tak zaprojektowane, że zarówno początkujący
jak i doświadczony modelarz, który pragnie rozpocząć zabawę z systemem
torowym PIKO A-Gleis, ma całkiem realną możliwość zdobyć podstawy
znajomości torów. Nieskomplikowana i prosta geometria toru PIKO
umożliwia ciągłą rozbudowę istniejących już elementów w kombinacji
różnorodnych zestawów. Poszczególne zestawy torów zawierają elementy
zaznaczone na ilustracjach mocniejszymi barwami. Kolory odnoszą się
tutaj również do powszechnie przyjętych w systemie torowym PIKO A-Gleis
kodów barw. Zwrotnice znajdujące się w poszczególnych zestawach torów i
zestawach startowych mogą być w każdej chwili przekształcone w
zwrotnice elektryczne za pomocą odpowiednich napędów elektrycznych.
 |
55300
zestaw torowy A
We wszystkich zestawach startowych PIKO znajdują się
elementy zestawu torowego A. Aby dotychczasowe lokomotywy i wagony
mogły uzyskać łatwy dostęp do systemu PIKO, proponowany jest tenże
zestaw.
Zawartość: 2 x 55201 G231
(tor prosty 231 mm), 12 x 55212 R2 (tor
łukowy R2 422 mm), 1 x 55270 złączka
Powierzchnia podłogi* A:
110 x 88
cm
Minimalna powierzchnia montażu:
120 x 98 cm |

|
55310
zestaw torowy B
Początkiem toru kolejki jest zwykle owal. Więcej radości sprawia
dodatkowo zwrotnica oraz tor boczny. W tym przypadku można już
przetaczać wagony a radość jest coraz większa.
Zawartość: 1 x 55221 WR
(zwrotnica prawostronna), 1 x 55200 G239 (tor
prosty 239 mm), 5 x 55201 G231 (tor prosty 231 mm), 1 x 55280 (kozioł
oporowy)
Powierzchnia podłogi* A + B:
158 x 88 cm
Minimalna powierzchnia montażu:
168 x 98 cm |

|
55320
zestaw torowy C „Zestaw dworcowy"
Jeśli kombinacja zestawów A + B zostanie poszerzona o zestaw torowy C,
zaistnieje możliwość montażu dworca oraz puszczenia w ruch dwóch
pociągów. Wówczas mamy już do czynienia z naprawdę ładnym zestawem,
który może być również wyposażony w odpowiednie budowle.
Zawartość: 1 x 55200 G239
(tor prosty 239 mm), 1 x 55201 G231 (tor
prosty 231 mm), 1 x 55220 WL (zwrotnica lewostronna), 1 x 55221 WR
(zwrotnica prawostronna), 6 x 55211 R1 (tor łukowy R1 360 mm), 2 x
55219 R9 (tor łukowy R9 908 mm)
Powierzchnia podłogi* A + B + C:
182 x
88 cm
Minimalna powierzchnia montażu:
192 x98 cm |

|
55330
zestaw torowy D „Dworzec towarowy"
Na bazie zestawu torowego A oraz przy pomocy zestawu torowego D
powstanie interesująca zabudowa dworca towarowego. Szereg torów
bocznych daje możliwość zaparkowania wagonów, które w różnym czasie
zostaną odebrane przez lokomotywę. Rozbudowa zestawu startowego przy
jednoczesnym wykorzystaniu zestawu torowego D na bazie zestawu A
sprawia zatem wielką radość.
Zawartość: 9 x 55200 G239
(tor prosty 239
mm), 7 x 55201 G231 (tor prosty 231 mm), 2 x 55219 R9 (tor łukowy R9
908 mm), 3 x 55220 WL (zwrotnica lewostronna), 2 x 55221 WR (zwrotnica
prawostronna), 5 x 55280 (kozioł oporowy)
Powierzchnia podłogi* A + D:
205 x 88 cm
Minimalna powierzchnia montażu:
215 x 98 cm |
Inne zestawy torów
Dzięki prostej geometrii o długości modułu 470 mm (1 x G231 + 1 x G239)
oraz poprzez dodanie kolejnych torów łukowych lub zwrotnic można
tworzyć znacznie bardziej rozbudowane makiety. Kreatywność
projektującego modelarza nie jest w żaden sposób ograniczona.
* przy obliczaniu powierzchni podłogi zaokrąglono do pełnych centymetrów
|
 |
|
 |
 |

Podstawy:
|

Systemy torowe:
|

Programy do projektowania torów:
|

Katalogi - Piko
|

Katalogi - Tillig
|

Katalogi - Auhagen
|

Katalogi - Trix
|

Katalogi - Marklin
|

Katalogi - Roco
|

Katalogi - Preiser
|

Katalogi - PMT
|
|
 |
|
|
 |
|
|