Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu (więcej informacji). Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Rozumiem, nie pokazuj więcej tego komunikatu.

Sklep modelarski ModelMania

Jak do nas trafić?  


Sklep modelarski

Modelmania  
(D.H. Jantar)  
Politechniczna 7/36 (I piętro)  
80-288 Gdańsk - Wrzeszcz  
                  Zaloguj  |   Nowy klient  |   Zapomniałem hasła  |   Wyszukiwanie Zaawansowane  |   Moje Konto  |   Koszyk - 0,00zł
 
 
Piko H0 A-Gleis code 100 (2,5mm) Poradniki
Nowy system torowy PIKO A-Gleis w skali H0 charakteryzuje się :
  • przejrzysta geometria dająca nieograniczone możliwości w projektowaniu układów torowych
  • realistycznym wyglądem w tym także dokładnie grawerowanymi, drewnianymi podkładami
  • dużym wyborem elementów do budowy torowiska – tory proste i łukowe, rozjazdy zwykłe, łukowe symetryczne, krzyżowe itd.
  • smukłym, realistycznym profilem poprzecznym, odpornością na korozje i dobrym przewodnictwem prądu dzięki szynom wykonanym z niklowanego tory
  • kompatybilnością z torami innych producentów torów modelowych

NAJWIĘKSZA ATRAKCJA TO SYSTEM TOROWY PIKO A-GLEIS

Moduł 470 mm – podstawa
Powierzchnia o wielkości 470x61,88mm stanowi podstawę geometrii toru PIKO A-Gleis. Wymiary te nie zostały wybrane przypadkowo. Są one rezultatem dokładnych badań, obliczonych za pomocą programu CAD. Tory PIKO A-Gleis w równym stopniu spełniają wymagania kolejek do zabawy, oraz kolejek modelowych.

Za pomocą siatki modułowej bardzo prosty sposób mogą być przedstawione niemalże wszystkie położenia torów – bez konieczności wstawiania części pomocniczych: eleganckie bocznice kolejowe w torach prostych lub łukowych, różnorodne rozstawy osi sąsiadujących torów z możliwością wbudowania istniejących akcesoriów, takich jak peron itd.

Tak prosta siatka zastępuje skomplikowane szablony. Spieki zwykłej kartce papieru w kratkę można szkicować położenia torów, oraz ustalać zapotrzebowanie na poszczególne  ich elementy.

Geometria toru Szczególnie charakterystyczne  w geometrii toru PIKO A-Gleis jest to ze składa się z niewielkiej ilości elementów. Modelarz nie musi instalować elementów  pomocniczych przy zwrotnicach ani przy krzyżówkach, które zawsze mogą doprowadzić do nierównego biegu kolejki.

Moduł o długości 470mm jest podzielony na dwa tory proste o różnej długości 231mm i 239mm. To jest sekret, który pozwala jeździć po równoległych torach o dwóch zwrotnicach bez elementów pomocniczych.

Tory Tory PIKO A-Gleis wykonany jest z niklowanego srebra i charakteryzuje się doskonałym przewodzeniem prądu, również na długich liniach kolejowych. Sprężynowe łączniki szyn zapewniają trwałą i pewną moc oraz gwarantują dobry przepływ prądu na złączach stykowych szyn.

Podkłady wyprodukowano z wysokowartościowego tworzywa syntetycznego ABS, które cechuje się szczególnie wysoką udarnością, dobrą zdolnością tłumienia dźwięku oraz odpornością na pęknięcia sprężynowe.

Zgodnie z prototypem powierzchnie stanowi drewniany podkład o realistycznym wyglądzie.

Nazwy torów Tory PIKO A-Gleis posiadają odpowiednie symbole cyfrowe i literowe, jak np.: G231. Za pomocą tych oznaczeń opisane są elementy geometrii w poszczególnych położeniach torów. Oprócz tego oznakowania, każdy tor opisany jest odpowiednim kolorem znajdującym się także w prospektach, katalogach oraz na pudełkach. Dzięki temu można łatwo rozpoznać, która część toru jest potrzebna.


Podstawowa powierzchnia o rozmiarach 470 x 61,88 mm dla geometrii toru
PIKO jest wynikiem dokładnych badań wyliczonych za pomocą programu CAD.


PROFESJONALIŚCI BUDUJĄ ELASTYCZNIE.

Tory proste Tor PIKO A-Gleis składa się na ogół z dwóch prostych torów, G239 oraz G231. Poprzez połączenie obydwu torów powstanie moduł o długości 470 mm. Inne tory proste, takie jak G115 i G119 mogą być montowane dowolnie i są niezbędne przy powstawaniu bardziej złożonych systemów szynowych.

Jeśli budujemy tylko 30° skrzyżowania, wówczas jako toru równoległego potrzebujemy toru prostego G107.

Przy montażu rozjazdów na łuku o promieniu R3 do promienia R4, potrzebujemy tor prosty G62, co w przypadku długości odpowiada dokładnie rozstawowi toru o wymiarze 61,88 mm.

Tor elastyczny Nadal zdarza się, że modelarze chcieliby odtworzyć cudowny krajobraz linii kolejowej, który jednak nie odpowiada ścisłej, ale prostej geometrii toru. Do tego służy tor elastyczny PIKO o długości 940 mm. Jego długość odpowiada dwu modułom o długości 470 mm. Tor elastyczny może być wygięty do dużo mniejszego promienia niż R1 (360 mm). Promień wielkości 358 mm może jednak doprowadzić przy większych lokomotywach i wagonach do wykolejeń. Jeśli modelarz chciałby jednak ustawić promień o wielkości 358 mm, zaleca się, aby najpierw przetestował swój toczący się materiał, zanim zainstaluje tenże mniejszy promień.

Podstawowe promienie W geometrii toru A PIKO zaleca się 4 podstawowe wielkości promieni z równoległym odstępem od koła 61,88 mm:

R1 tor łukowy 30°, r = 360,00 mm
R2 tor łukowy 30°, r = 421,88 mm
R3 tor łukowy 30°, r = 483,75 mm
R4 tor łukowy 30°, r = 545,63 mm

Do montażu kompletnego koła (360°) potrzeba każdorazowo 12 sztuk poszczególnych torów. Odstęp wielkości 61,88 mm gwarantuje, że już na promieniach R1 oraz R2 mogą się poruszać bezkolizyjnie wagony osobowe oraz długie wagony dwupoziomowe PIKO.

Łuk równoległy rozjazdu Aby dostać się z rozjazdu na tor równoległy z zachowaniem odstępu 61,88 mm, niezbędny jest łuk równoległy rozjazdu R9:


G239
Tor prosty G239, długość 239,07 mm, G239 + G231 dają moduł o długości 470,0 mm

G231 Tor prosty G231, długość 230,93 mm, G231 + G239 dają moduł o długości 470,0 mm

G119 Tor prosty G119, długość 119,54 mm, 2 x G119 daje G239

G115 Tor prosty 115 mm, długość 115,46 mm, 2 x G115 daje

G107 Tor prosty 107 mm, długość 107,32 mm, tor równoległy do 30
° skrzyżowania

G62 Tor prosty G62, długość 61,88 mm, połączenie zwrotnic łukowych między promieniami R3 i R4

G940 Tor elastyczny, długość 940 mm, co odpowiada podwójnej długości modułu 470,0 mm



R9 tor łukowy 15°, r = 907,97 mm

Ten przeciwległy tor łukowy o promieniu 15° odpowiada 15° łukowi przyjętemu w zwrotnicach.

Zwrotnice Wszystkie zwrotnice torów PIKO A-Gleis mogą być montowane jako zwrotnice sterowane manualnie oraz elektrycznie. Poprzez zainstalowanie odpowiedniego napędu każda zwrotnica może być sterowana elektrycznie. Wszystkie zwrotnice sterowane manualnie, po przejechaniu przez nie kolejki, zawsze ustawiane są szybko w kierunku przejazdu. Dlatego niepotrzebny jest jakikolwiek osobny napęd dla zwrotnicy sterowanej manualnie.

Natomiast w przypadku zwrotnicy napędzanej elektrycznie, istnieje funkcja zwrotna, która cofa iglice zwrotnicy po przesunięciu przy przejeździe („rozcięcie") do pozycji pierwotnej.

Iglice zwrotnicy ułożone są płasko tak, aby dopasowały się do profilu szyny toru głównego.

Wszystkie zwrotnice mają 15° rozjazdy, bazując przy tym na promieniu rozjazdu wielkości 908 mm.

Ten duży promień umożliwia łagodne prowadzenie zwrotnicy. Rozstaw toru równoległego, który wynika ze zwrotnicy wynosi dokładnie 61,88 mm.

Obszar krzyżownicy, który jest bardzo ważny dla realistycznego wyglądu, składa się z poszczególnych profili szynowych. Bieg obrzeża kota w krzyżownicy jest tak skonstruowany, że umożliwia bez-chwiejny przejazd lokomotywy i wagonów przez zwrotnice. Krzyżownice są ułożone w taki sposób, że obszar bezprądowy jest krótszy niż 25 mm. Dzięki temu lokomotywy o małym rozstawie osi mają zapewnione zasilanie energią. „Polaryzacja" krzyżownicy nie jest więc konieczna. („Polaryzacja" krzyżownic odpowiada, w zależności od wybranej pozycji iglic zwrotnicy, za napięcie na krzyżownicy, które odpowiada biegunowi prawej albo lewej szyny. Wadą polaryzacji jest „rozcięcie" zwrotnic. W takim przypadku przejeżdżająca lokomotywa powoduje zawsze krótkie spięcie, ponieważ do krzyżownicy przylega nieprawidłowy biegun.)

Napęd zwrotnicy Zwrotnice napędzane manualnie nie potrzebują żadnego dodatkowego napędu, są bowiem jednoznacznie ustawione.

Każda zwrotnica napędzana manualnie może być przekształcona w zwrotnicę napędzaną elektronicznie poprzez zainstalowanie napędu (art. nr 55271). Tak przekształcona zwrotnica posiada wówczas funkcję zwrotną. To znaczy, że podczas „rozcięcia" zwrotnicy funkcja ta cofa ją do pozycji pierwotnej. Napęd zwrotnicy elektrycznej można również obsługiwać manualnie.

Napęd przytwierdzony jest do zwrotnicy za pomocą połączenia śrubowego. Dzięki jego optymalnemu kształtowi może być również przymocowany do zwrotnic, które są bardzo ciasno ułożone. W przypadku, gdy ze względu na geometrię toru nie ma miejsca, jak np. przy średnim rozjeździe na łuku w przejściu z promienia R3 na promień R2, napęd zwrotnicy może być również zainstalowany pod ziemią. Do tego niezbędny jest zestaw przygotowujący do montażu podziemnego (art. nr 55273)

Zwrotnice mogą być również uruchamiane przez napęd podziemny innych producentów i posiadają wówczas odpowiedni otwór wiertniczy w podkładzie (podkładzie nastawczym) przesuwającym iglice zwrotnicy.

Koło i szyna w przekroju poprzecznym Wypełnienie wykroju szyn wyprodukowano ze sprawdzonego nierdzewnego materiału charakteryzującego się wysokim przewodzeniem prądu elektrycznego. Przedstawione w określonej skali przekroje szyn torów PIKO A-Gleis mają 2,5 mm wysokości (kod 100) i odpowiadają normie NEM 120. Zapewnia to możliwość poruszania się po torze PIKO A-Gleis niemalże wszystkich pojazdów różnych producentów o tradycyjnych zestawach kołowych.


Przedstawione w określonej skali profile szyn o wysokości 2,5 mm
zapewniają ruch pojazdów różnych producentów o tradycyjnych zestawach kołowych.


Ułożenie Dzięki wysokowartościowym połączeniom szyn ze stali sprężynowej możliwe jest ułożenie toru PIKO na każdej powierzchni. Jest to również wykonalne na powierzchni dyv anu.

Aby zapewnić długotrwały, bezkolizyjny przejazd kolejki, proponujemy połączyć tory za pomocą śrubek (art. nr 55298) z podłożem. Uchroni to przesunięcie się toru przez działanie sity odśrodkowej przy szybkich i ciężkich pociągach.

Każdy tor posiada odpowiednie otwory, niezbędne do wkręcenia prawie niewidocznych śrubek.

Połączenie Najprostsze podłączenie zasilania toru PIKO A-Gleis to art. nr 55270. Można je przyłączyć do każdego prostego toru G231 (i tylko do tego rodzaju). Za pomocą kabla załączonego do regulatora jazdy możliwe jest podłączenie prądu.

Jeśli modelarz zechciałby zaopatrzyć w prąd specjalne posterunki postojowe, szczególne odcinki toru lub tory boczne na łukach lub między zwrotnicami, wówczas ma do dyspozycji łączniki torów z kablami instalacyjnymi (art. nr 55292) Takie łączniki należy później wymienić na łączniki znajdujące się przy każdym torze.


Przykłady montowania rozjazdów

1 Przejście z jednej szyny do dwóch szyn równoległych
2 Przejście z jednej szyny do dwóch szyn równoległych z odstępem „peronowym"
3 Przejście z jednej szyny do dwóch szyn równoległych z podwójnym równoległym odstępem „peronowym"
4 Przejście z jednej szyny do trzech szyn równoległych
5 Przejście z toru równoległego do trzech torów równoległych
6 Przejście z toru równoległego z odstępem peronowym do 2 torów równoległych i jednego z odstępem peronowym
7 Przykładowy teren manewrowy z równoległymi torami
8 Przejście z jednego toru równoległego do urządzeń dworcowych



Przykłady montowania rozjazdów łukowych

1 Przejście z łuku R3 do R2 i R3
2 Przejście z łuku R2 do R2 i R3
3 Przejście z równoległych łuków R2 do R2 i R3
4 Przejście z równoległych łuków R3 do R2 i R3
5 Przejście z równoległych łuków R3 do R2, R3 i R4
6 Przejście z równoległych łuków R4 do R3 i R4 oraz z R2 do R2 i R3

Uwaga: Przejście w promień R1 za pomocą tej zwrotnicy łukowej nie jest możliwe, ponieważ proponujemy w tym wypadku zwrotnicę łukowa z torem
o promieniu 421,9 mm (= R2) Do przejazdu promienia R1 musielibyśmy wybrać tor łukowy o promieniu 360 mm (= R1), którego technicznie nie mogą przejechać wszystkie lokomotywy.

Połączenia szyn Wszystkie łączniki szyn produkowane są z nierdzewnej stali sprężynowej i gwarantują tym samym długotrwale i stałe połączenie. Jednocześnie zapewniają prawidłowy przepływ prądu.

Do celów szczególnych istnieje również połączenie szyn wraz z kablem instalacyjnym (art. nr 55292) Aby elektrycznie oddzielić od siebie odcinki toru, należy wykorzystać łączniki izolacyjne z tworzywa sztucznego (art. nr 55291) Będą one po prostu zamienione na istniejące już łączniki toru.

Aby móc zapewnić płynne przejście pomiędzy torem PIKO A-Gleis a produkowanym do roku 1990 torem o pustym przekroju, należy wykorzystać tor przejściowy GUE62 H (art. nr 55207) Wykazuje on taką samą geometrię jak tor prosty G62, posiada jednak na jednym z końców oszlifowane profile, które mogą być dopasowane dokładnie do pustego profilu starego toru PIKO. Dzięki temu można bezproblemowo stworzyć trwałe, dobrze przewodzące i bezciśnieniowe połączenie do starego zestawu PIKO.

Przejście do torów innych producentów (patrz opis toru przejściowego GUE62-U) jest możliwe, o ile zaproponują oni również profil szyny o wielkości 2,5 mm oraz szyny bez podsypki. W takim przypadku możliwa będzie kombinacja toru PIKO z profilami torów innych producentów, wykorzystując łączniki szyn PIKO z dwoma różnymi miarami (art. nr 55293) Są one niezbędne, ponieważ większość producentów proponuje znacznie szersze profile torów. W tym celu można również wykorzystać tor przejściowy GUE62-U (art. nr 55208), który wykazuje tę samą geometrię, co tor prosty G62. Niezbędne do przejścia łączniki szyn z różnymi miarami zostały już wstępnie zamontowane.

W przypadku torów z podsypką innych producentów proponuje się tory przejściowe, które zapewniają niemalże bezproblemowe przejście do odpowiadającego normie 120 toru PIKO A-Gleis o wysokości 2,5 mm.

Ze względu na różną szerokość stopy profilu należy zainstalować dodatkowo albo łączniki PIKO o dwóch różnych szerokościach (art. nr 55293) albo tor przejściowy GUE-U.

Do przejścia z toru PIKO do torów producentów o wysokości 2,1 mm należy wykorzystać łączniki szyn, które wyrównają różnicę poziomu między profilami.

Przy takim połączeniu należy wymienić łączniki szyn (art. nr 55294) na już istniejące w miejscu przejścia.



TORY - DLA INDYWIDUALISTÓW

Tory proste

G940
55209 tor elastyczny G 940 mm
Tor elastyczny, długość 940 mm, co odpowiada podwójnej długości modułu 470,0 mm
G239
55200 tor prosty 239 mm
Tor prosty G239, długość 239,07 mm, G239 + G231 dają moduł o długości 470,0 mm
G231
55201 tor prosty 231 mm
Tor prosty G231, długość 230,93 mm, G231 + G239 dają moduł o długości 470,0 mm
G119
55202 tor prosty 119 mm
Tor prosty G119, długość 119,54 mm 2 x G119 daje G239
G115
55203 tor prosty 115 mm
Tor prosty 115 mm, długość 115,46 mm, 2 x G115 daje G231
G107
55204 tor prosty 107 mm
Tor prosty 107 mm, długość 107,32 mm Tor równoległy do 30° skrzyżowania
G62
55205 tor prosty G62 mm
Tor prosty G62, długość 61,88 mm, połączenie zwrotnic łukowych między promieniami R3 i R4
GUE62-H 55207 tor przejściowy 62 mm
Tor przejściowy GUE62-H pomiędzy torem PIKO A--Gleis a starym torem o profilu pustym, długość 61,88 mm
GUE62-U 55208 tor przejściowy 62 mm
Tor przejściowy GUE62-U pomiędzy torem PIKO a torem PIKO - Hobby, proponowanym od roku 1992 do 2002, torem Mehano*, klasycznym ROCO* 2,5 mm torem z mosiądzu wysokoniklowego, torem Fleischmann* Profi- i Modeli oraz innymi torami o wysokości profilu 2,5 mm, długość 61,88 mm

Zwrotnice i krzyżówki

WL 55220 zwrotnica WL
Zwrotnica lewostronna, kąt 15°, tor prosty = G239, Rozjazd = R9, napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271
WR 55221 zwrotnica WR
Zwrotnica prawostronna, kąt 15°, tor prosty = G239, Rozjazd = R9, napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271
BWL 55222 zwrotnica łukowa BWL
Zwrotnica łukowa lewostronna. Nadająca się do przejazdu z promienia R2 na R3 względnie z R3 na R4, promień toru głównego względnie rozjazdu R2. Napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271
BWR 55223 zwrotnica łukowa BWR
Zwrotnica łukowa prawostronna. Nadająca się do przejazdu z promienia R2 na R3 względnie z R3 na R4, promień toru głównego względnie rozjazdu R2. Napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271
K15 55240 krzyżówka K15
Skrzyżowanie K15, kąt 15°, tor prosty = G239
K30 55241 krzyżówka K30
Skrzyżowanie K30, kąt 30°, tor prosty = G119
DKW 55224 podwójna zwrotnica krzyżowa DKW
Podwójna zwrotnica krzyżowa, kąt 15°, tor prosty = G239, rozjazd = R9, napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = 2 x #55271
W3 55225 zwrotnica trójdzielna W3
Zwrotnica trójdzielna, kąt 2x15°, tor prosty = G239, rozjazdy = R9, napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = 2 x #55271
WY 55226 Y-zwrotnica WY
Y-zwrotnica, kąt 30°, rozjazdy = R9, napęd manualny z ustawieniem, dopasowany napęd elektryczny = #55271

Tory łukowe

R1 55211 tor łukowy R1
Tor łukowy R1, r = 360 mm/30°, 12 sztuk/koło
R2 55212 tor łukowy R2
Tor łukowy R2, r = 421,88 mm/30°, 12 sztuk/koło
R3 55213 tor łukowy R3
Tor łukowy R3, r = 483, 75 mm/30°, 12 sztuk/koło
R4 55214 tor łukowy R4
Tor łukowy R4, r = 545,63 mm/30°, 12 sztuk/koło
R9 55219 tor łukowy R9
Tor łukowy równoległy do zwrotnicy R9, r = 907,97 mm/15°, 24 sztuki/koło





AKCESORIA - DLA EKSPERTÓW


55280 kozioł oporowy
Kozioł oporowy z drewnianymi dylami, nakładany lub nakręcany dowolonie na każdą szynę.

55271 napęd zwrotnicy lewo- lub prawostronny
Elektryczny napęd do wszystkich zwrotnic, niski pobór prądu

55270 podłączenie zasilania
Podłączenie zasilania z elementem przeciwzakłóceniowym pasująca do toru G231

55291 izolacyjny łącznik szynowy, 24 sztuki
Izolacyjny łącznik szynowy z tworzywa sztucznego, 24 sztuki


55293 łącznik szynowy o dwóch szerokościach, 6 sztuk

Łącznik szynowy ze stalli sprężynowej o dwóch szerokościach, umożliwia przejście pomiędzy torem PIKO A--Gleis a torem PIKO - Hobby, proponowanym od roku 1992 do 2002, torem Mehano*, klasycznym ROCO* 2,5 mm torem z mosiądzu wysokoniklowego, torem Fleischmann* Profi- i Modeli oraz innymi torami o wysokości profilu 2,5 mm, długość 61,88 mm, 6 sztuk

55299 gwoździe do torów, ok. 400 sztuk

Gwoździe do torów, ok. 400 sztuk

55290 łączniki szynowe 24 sztuki

Łączniki szynowe ze stali sprężynowej, 24 sztuki

55298 śrubki do torów, ok. 400 sztuk

Śrubki mocujące do torów, ok. 400 sztuk

55292 łączniki szynowe z kablem instalacyjnym, 1 para

Łączniki szynowe ze stali sprężynowej z kablem instalacyjnym, 1 para

55294 łączniki szynowe wyrównujące różnicę poziomów, 6 sztuk

Łączniki szynowe wyrównujące różnicę poziomów umożliwiają przejście z ROCO* -Line i Tillig*-Elite, 6 sztuk

55260 pulpit

Do włączania zwrotnic lub sygnałów

55002 zasilacz uniwersalny
Dwa niezależne zasilania, sterowanie pociągiem oraz zasilanie zwrotnic


ZESTAWY TORÓW - DLA ZAAWANSOWANYCH

Zestawy torów PIKO A-Gleis zostały tak zaprojektowane, że zarówno początkujący jak i doświadczony modelarz, który pragnie rozpocząć zabawę z systemem torowym PIKO A-Gleis, ma całkiem realną możliwość zdobyć podstawy znajomości torów. Nieskomplikowana i prosta geometria toru PIKO umożliwia ciągłą rozbudowę istniejących już elementów w kombinacji różnorodnych zestawów. Poszczególne zestawy torów zawierają elementy zaznaczone na ilustracjach mocniejszymi barwami. Kolory odnoszą się tutaj również do powszechnie przyjętych w systemie torowym PIKO A-Gleis kodów barw. Zwrotnice znajdujące się w poszczególnych zestawach torów i zestawach startowych mogą być w każdej chwili przekształcone w zwrotnice elektryczne za pomocą odpowiednich napędów elektrycznych.

55300 zestaw torowy A
We wszystkich zestawach startowych PIKO znajdują się elementy zestawu torowego A. Aby dotychczasowe lokomotywy i wagony mogły uzyskać łatwy dostęp do systemu PIKO, proponowany jest tenże zestaw.

Zawartość: 2 x 55201 G231 (tor prosty 231 mm), 12 x 55212 R2 (tor łukowy R2 422 mm), 1 x 55270 złączka
Powierzchnia podłogi* A: 110 x 88 cm
Minimalna powierzchnia montażu: 120 x 98 cm

55310 zestaw torowy B
Początkiem toru kolejki jest zwykle owal. Więcej radości sprawia dodatkowo zwrotnica oraz tor boczny. W tym przypadku można już przetaczać wagony a radość jest coraz większa.

Zawartość: 1 x 55221 WR (zwrotnica prawostronna), 1 x 55200 G239 (tor prosty 239 mm), 5 x 55201 G231 (tor prosty 231 mm), 1 x 55280 (kozioł oporowy)
Powierzchnia podłogi* A + B: 158 x 88 cm
Minimalna powierzchnia montażu: 168 x 98 cm

55320 zestaw torowy C „Zestaw dworcowy"
Jeśli kombinacja zestawów A + B zostanie poszerzona o zestaw torowy C, zaistnieje możliwość montażu dworca oraz puszczenia w ruch dwóch pociągów. Wówczas mamy już do czynienia z naprawdę ładnym zestawem, który może być również wyposażony w odpowiednie budowle.

Zawartość: 1 x 55200 G239 (tor prosty 239 mm), 1 x 55201 G231 (tor prosty 231 mm), 1 x 55220 WL (zwrotnica lewostronna), 1 x 55221 WR (zwrotnica prawostronna), 6 x 55211 R1 (tor łukowy R1 360 mm), 2 x 55219 R9 (tor łukowy R9 908 mm)
Powierzchnia podłogi* A + B + C: 182 x 88 cm
Minimalna powierzchnia montażu: 192 x98 cm

55330 zestaw torowy D „Dworzec towarowy"
Na bazie zestawu torowego A oraz przy pomocy zestawu torowego D powstanie interesująca zabudowa dworca towarowego. Szereg torów bocznych daje możliwość zaparkowania wagonów, które w różnym czasie zostaną odebrane przez lokomotywę. Rozbudowa zestawu startowego przy jednoczesnym wykorzystaniu zestawu torowego D na bazie zestawu A sprawia zatem wielką radość.

Zawartość: 9 x 55200 G239 (tor prosty 239 mm), 7 x 55201 G231 (tor prosty 231 mm), 2 x 55219 R9 (tor łukowy R9 908 mm), 3 x 55220 WL (zwrotnica lewostronna), 2 x 55221 WR (zwrotnica prawostronna), 5 x 55280 (kozioł oporowy)
Powierzchnia podłogi* A + D: 205 x 88 cm
Minimalna powierzchnia montażu: 215 x 98 cm


Inne zestawy torów

Dzięki prostej geometrii o długości modułu 470 mm (1 x G231 + 1 x G239) oraz poprzez dodanie kolejnych torów łukowych lub zwrotnic można tworzyć znacznie bardziej rozbudowane makiety. Kreatywność projektującego modelarza nie jest w żaden sposób ograniczona.

* przy obliczaniu powierzchni podłogi zaokrąglono do pełnych centymetrów

Podstawy:


Systemy torowe:


Programy do projektowania torów:


Katalogi - Piko


Katalogi - Tillig


Katalogi - Auhagen


Katalogi - Trix


Katalogi - Marklin


Katalogi - Roco


Katalogi - Preiser


Katalogi - PMT

Powrót
Academy AceModel ACME Adam-Modellbau Adler AedesArs
Airfix Aizu AK-Interactive Arnold ArtesaniaLatina Auhagen
Bachmann Bemo Bilmodel Brawa Brekina Busch
Conrad Dragon Eduard EKA-model Electrotren ESU
Exact-train Excel ExpoModel Faller FirstToFight Fleischmann
GamesWorkshop Gutzold Hadl Haliński Heki Heller
Heris Herpa Hulacki Humbrol IBG Italeri
Jouef Juweela Kibri Kolibri L.S.Models Lenz
Leolandia LGB Liliput Lima Marklin miniTank
Model Making Modela mtb-model Noch Olfa Ostbahn
Piko Plastruct Polak Preiser RailMaster Revell
Rietze Rivarossi Robo Roco Rubikus Scalextric
Schlesienmodelle Seuthe Silhouette Tamiya Terebesz-Art Tillig
Trix Trumpeter Vallejo Viessmann VK-Modelle Vollmer
WarlordGames WoodlandScenics Zimo ZTSPlastyk Zvezda